Hos Læger uden Grænser yder vi akut lægehjælp til alle og taler højt om uretfærdighed, når det gavner vores patienters liv. Vores brand og omdømme er gjort af den måde, vi handler og kommunikerer på hver dag. Når vi alle arbejder ud fra en fælles forståelse af vores brand, kan vi gøre den størst mulige forskel sammen.

Et stærkt brand med en stærk visuel identitet

Arbejdet med Læger uden Grænsers brand, visuelle identitet og kommunikation tager udgangspunkt i to centrale elementer i vores historie og identitet: Vi er grundlagt af læger og journalister med det formål, at vi på den ene side yder medicinsk nødhjælp og på den anden side bærer vidnesbyrd og påvirker holdninger hos meningsdannere og befolkningen generelt for at gavne patienternes situation.

Designguiden er et værktøj til dig, der arbejder med Læger uden Grænsers brand og kommunikation. Vi ønsker at skabe en stærk brand-identitet, som afspejler de styrker og potentialer, vi rummer. Derfor følger vi altid retningslinjerne i designguiden, så vores identitet bliver tydelig og udtrykker brandet konsistent på alle kommunikationsplatforme.

Brandstrategien og den visuelle identitet er udviklet af Stagis i 2022.

Hvis du vil vide mere om, hvordan du bedst understøtter og bruger brandet aktivt, så ring eller skriv til:

Birgitte Bilde Noël
Fundraising Director
Telefon: 41 77 74 19
E-mail: bbn@copenhagen.msf.org